fredag 8 maj 2009

Nyheter

Hejsan!

Idag har jag lite nyheter att förmedla. Jag lyckades trots lite feber att ta mig ner till Arbetsförmedlingen igår. Vi hade ett mycket givande möte. Planen nu ser ut så här:

  • Skicka in affärsplanen trots att jag inte planerar att starta än.
  • Göra studiebesök på en bokföringsutbildning.
  • Gå bokföringsutbildning samtidigt som jag söker arbete.
  • Om jag inte fått jobb när utbildningen är slut: arbetspröva på en ekonomiavdelning.
Det känns jättebra!

I morse ringde handläggaren igen och sa att ansvarig för utbildningen ska ringa mig i början på nästa vecka. Hon hade sagt att hon inte kunde lova att det blev nån utb före sommaren eftersom det var kö. Undrar vad som menas med det? Har de öppet så att jag kan få gå i sommar eller är det inget förrän i höst? Hoppas på det första!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar