måndag 11 maj 2009

Må -bra-mat

Hej på er!

Jag är krånglig. Ordentligt faktiskt. Att bjuda mig på middag är ett helt företag. Periodvis vill inte min kropp tåla olika ämnen och jag är dessutom vegetarian och blir halvt hög om jag äter socker. Mina föräldrar har i många år sagt att man kunde tro att jag druckit alkohol redan när jag var liten om jag fick lite läsk. Funkar fortfarande så. Behöver inte dricka sprit för att festa. Ge mig en Coca-cola. Jag får ungefär samma resultat. Sockerberoende säger en del. Indigobarn säger mediumMaria.

Har sagt tidigare att jag borde sammanställa en manual för mina närmsta vänner för att det ska bli lättare. Jag har inga direkta problem att laga mat till mig själv. Som underbara Jeanette brukar säga så är tricket att inte rata ett recept för att det är någon ingrediens som inte funkar för mig utan att tänka "vad kan jag byta ut det mot". Men om man inte vet var man ska börja eller vad som finns att byta mot kan det vara svårt. Därför har jag bestämt mig för att helt enkelt lägga ut den här "manualen" på nätet. Lägger till en länk när jag fått upp nåt.


Samtidigt kom jag att tänka på Agneta Bentsén, som jag träffat lite då och då. Hon är författare till boken "Älskade Indigobarn" - en bok som tar upp de gift som vi idag kallar för mat och hjälper oss att hitta nya vägar till en bättre tillvaro. Ta gärna en titt på hennes hemsida Ringblomman. Där kan du läsa mer om boken och också om Indigobarn. Här är en annan site om Indigo och Kristallbarn: Celestin Intressant läsning. Även om man kanske har svårt att ta till sig det andliga budskapet så kan ju mattipsen vara bra för alla ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar