torsdag 14 maj 2009

Händelserik dag

Idag har vi gjort en god gärning Paula och jag. För ett tag sedan sa hon att hon sett en vit katt som såg ut att inte må bra och jag lovade att säga till om jag såg till den. Idag kom den när jag var ute i området. Den såg ännu värre ut och kom fram och ville verkligen ha kontakt. Jag gick in och ringde djurens vänner och gick sedan ut med mat. Jag var ute tre gånger på förmiddagen men hittade inte katten igen. När vi vid 15 tiden skulle gå till stan så träffade vi på katten igen. Vi kom överrens om att ta in katten till Paula och ringa DV igen. De hade inte möjlighet att hämta den idag men imorgon har de ordnat en tid hos veterinären åt den. Katthemmen de har är fulla just nu och därför har vi kollat runt bland kompisar för att se om nån kan ta den. Jag har ju redan två vildbasar här hemma och Paula är bortrest hela nästa vecka. I värsta fall får jag prova att se hur det går med mina så att den kanske kan vara här tillfälligt i några dagar iaf. Om veterinären ger klartecken förstås.

Dags för en dusch innan sängen. Paula har hoppat häst och jag har ridit lite på båda hennes hästar med. Till och med på Mirre..... han har "damp" och jag är halvt livrädd för honom. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar