lördag 2 maj 2009

Nattinlägg

Hej!

Sitter och varvar ner i sängen. Har nyss kommit hem. Paula och jag har grillat och ätit på balkongen, sett lite film och sedan varit på stan en liten sväng. Katterna och hunden har kommit så bra överrens idag att jag vågade lämna dem lite drygt 1,5 timme för att åka ner och dricka en öl och titta lite på folket.

Jag har varit kreativ idag. Fick spel och möblererade om igen. Hyllan i badrummet åkte ut i köket, en skrivbordshurts in i badrummet och bokhyllan och cd-stället bytte från ena sidan vardagsrummet till att stå i varsitt hörn på motsatt vägg. Det är fortfarande lite stökigt men ser ut att bli jättebra! Oturligt nog välte cd-pelaren när vi flyttade bokhyllan p.g.a. sladden till lampraden som sitter på bokhyllan. I fallet stötte den till det eluttag i väggen där jag har anslutit dator och allt sådant. Plasten gick sönder och nu vågar jag inte använda den. Får ringa på måndag så att de kan ta hand om det. Måste ändå få lagat min handdukshängare.

På det hela taget en rätt bra dag idag alltså. Lagom att göra om än några få timmar på eftermiddagen att fixa på. Jag slaktade förresten mina gamla fotölj som stått på balkongen och skräpat i evigheter. Tre plastsäckar senare kunde jag ställa ner det som var kvar av ramen i soprummet. Frid kallas det. Äntligen får jag plats på Balkongen igen!

Godnatt! (Om jag kan sova....kaffedrinkar när nog det dummaste man kan hälla i mig en kväll. Nu är jag pigg :D )

1 kommentar:

  1. Du får smaka nästa gång du kommer hit :)

    Vad spännande! Nu blir jag nyfiken på att se din "nya" lägenhet. Alltid kul när folk möblerar om.

    SvaraRadera