fredag 1 maj 2009

Kan inte låta bli :P

Ännu mera sol! Härligt att vakna! Platon har varit jätteduktig inatt. Han har bara hoppat upp i sängen för att försöka gosa två gånger och gått ner med en gång när jag sagt till. Han får vara i sängen hemma hos sig men här tycker jag att det måste få vara Totte och Tildas domäner. Ligger Platon där så skulle inte Tilda lägga sig där vilket hon annars alltid gör.

Åh....jag vet att jag inte ska dricka kaffe.... men jag kan inte låta bli. En mjölkfri latte på morgonen....mmmumma!

För övrig är jag fortfarande röd. Det gör inte ont det minsta men jag ska nog inte sola armarna idag. Särskilt inte om vi ska spela volleyboll imorgon em.

Igår när vi var o solade passade jag på att behandla Paulas rygg lite. Hon hade ordentligt ont under skulderbladet. Blev riktigt glad när jag hittade en ond punkt - la händerna ovan på - tryckte sedan försiktigt och sedan hårdare utan smärtreaktion. Frågade förvånat eftersom det tagit max 30 sekunder om det verkligen inte gjorde ont längre. "Vad f*n gjorde du?" frågade Paula glatt förvånat. "Trollade lite" svarade jag nöjt. Hon visste ju vad jag höll på med men hade nog inte väntat sig en sådan snabb förändring. Hihi....alltid lika givande när man kan hjälpa någon så snabbt. Får smsa och fråga hur hon mår idag. Storasyster brukar ha ganska bra träningsvärk nån dag efter att jag varit i hennes rygg och rotat...en förstförsämring innan hon blir bättre.

ut-med-hunden-dags

1 kommentar:

  1. ja, jag läser 7,5 hp svenska som andraspråk som fortbildning. Tänkte nästan bli klar med kursen nu i helgen så jag bara har hemtentan kvar. Är ju inte behörig att undervisa i det så jag försöker läsa in det.

    SvaraRadera