onsdag 22 april 2009

Pirrigt!!

Ja, pirrigt värre i lilla magen! Idag bytte min kompis Tina och jag konsultationer, dvs. andlig vägledning, på telefon. Det gick jättebra för oss båda och jag fick mer eller mindre svar på allt innan jag ställt en enda fråga.

En sak som gjorde mig lite förvirrad var att hon hela tiden återkom till Uppsala när hon talade om min flytt. Jag har ju själv varit och nosat runt Stockholm men inte hittat något direkt än. Dels av anledningen att jag har fått för mig att jag ska bo där det finns en domkyrka. Fråga mig inte varför. Men det är viktigt av någon anledning. Tillräckligt länge har jag hållt på nu för att veta att om något känns rätt i hjärtat så ska det va så. Hur tokigt det än kan verka i praktiken. Uppsala känns lite längre norrut än vad jag tänkt mig. Men jag kanske ska låta det vara med i funderingarna ett litet tag i alla fall och se vad som händer. Kriterierna är nu: Hyfsat stor stad, nära vatten och gärna en timme eller så från en större flygplats. Och så domkyrkan. Visst Uppsala passar väl rätt bra där. Men ja.....får se hur det går. Västerås ligger ju också nära vatten, och Strängnäs också. hmmm...

En annan sak som kom fram är barnen. Att jag ska satsa på att arbeta med barn. Healing på barn? Nej...förmodligen på min andra halva. Hittade lite Nannysidor av en slump för bara några minuter sedan. Ha hand om barn efter skolan några timmar i veckan att komplettera med mitt eget kanske inte blir fel.

Suck!! Kan jag inte få veta om jag får lite pengar snart så att jag kan gå vidare. Tålamod va det!

Åker ner till biblioteket och lånar en bok om Prag så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar