lördag 21 mars 2009

Vad göra?

Snuvigt värre fortfarande. Tänkte försöka vara duktig och vila och se om jag bli bättre. Det är dock en konst jag inte riktigt behärskar. Jag har i alla fall mediterat idag. Det var nog två veckor sedan. evigheter för min del. Tog en bra stund att balansera upp chakrasen.

Vad göra idag då? Jag tvättar mellan 12 och 17 men annars har jag inte något planerat. Kanske kan läsa lite mer i Stieg Larssons andra bok "Flickan som lekte med elden". Bra tillfälle nu när jag är hemma att läsa igenom resten av serien. Måste man ju göra innan tvåan och trean kommer på film. Grymt bra gjord tyckte jag - Män som hatar kvinnor. Hemsk och bra! Spännande även för en som läst boken. Våldtäcktscenerna var fruktansvärda och verklighetstrogna. Jag hade nog blivit lite avtrubbad av boken märkte jag på mitt sällskap. Hon reagerade mycket starkare än jag. När jag lyssnade på ljudboken var jag tvungen att pausa långa stunder eftersom det blev för hemskt. Hoppas inte denna boken kryper lika mycket upp under skinnet på en.

Synd att vara förkyld när det är sånt underbart promenadväder. Får sätta mig på balkongen med boken sen när solen kommer dit i eftermiddag. Kanske skulle se en film innan. Har fixat flera av de filmer som var Oscarsnominerade i någon kategori och sedan också skaffat flera andra av bla Kate Winslets filmer jag inte sett. Lite oallmänbildad inom filmområdet tror jag. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar