onsdag 18 mars 2009

Oro

Vad gör jag uppe kl 6? Katterna är vara vid att jag brukar vakna till liv när det börjar bli ljust. De är inte medvetna om att tiden och gryningen inte är samma varje morgon. ;) De var i alla fall inte skyldiga till dagens tidiga uppgång. Av någon anledning vaknade jag ändå och är pigg.

Idag är jag orolig. Tänk om det finns människor i min närhet som kommer att frysa ut mig när de får reda på vad jag vill arbeta med. Vissa har så svårt att ta när man vill göra något annorlunda. Många skräms särskilt av healing och medialitet. Jag vet inte om det påminner om deras egen dödlighet eller om man bara är rädd för det man inte känner till. Jag har ju själv fått gå igenom, och gör det fortfarande ibland, många skeptiska perioder innan jag "godkände" allt som hände. Som tur är har jag goa föräldrar som låter mig hållas utan att bli allt för oroliga. En kursdeltagares förälder fick för sig att hon gått med i en sekt vilket gjorde henne väldigt ledsen. Hon ville bara få meditera lite i grupp nån gång då och då för att må bra och så och när hon valde att åka på en rundresa en vecka i Skottland för att meditera i naturen med några kompisar så hade det blivit lite väl mycket. Jag tror att de lugnade ner sig efter ett tag men det skrämde mig lite och har gjort mig lite orolig för att berätta för släkt och gamla vänner i min hemstad. Vill inte skapa oro hos dem och så. Man kan ju hoppas att folk ser hur otroligt bra jag mår nu jämfört med innan.

Frukostdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar