onsdag 18 mars 2009

Lilleman på äventyr

Sitter och pustar efter dagens dramatiska stund. Jag var ute med mina 7 månaders katter Totte och Tilda precis innan lunch. Jag bor på 8 våningen därför kommer de bara ut tillsammans med matte och koppel. Totte, snabb som en vessla, fick för sig att klätta upp i en tall. Alldeles för långt för att hans korta matte skulle kunna plocka ner honom. Jag fick skrika en bra stund innan nån kom och hjälpte mig. Mannen som kom höll i kopplet för att förhindra att Totte klättrade ännu högre upp undertiden jag sprang in med hans oroliga lillasyster och hämtade grannen Paula. Och en stol. Paula är lång men Totte hade under min bortavaro ändå klättrat högre upp så vi fick bygga ett torn av bänkar, två stora gårdsblomlådor och en köksstol innan hon kunde plocka ner min sötnos. Vid den tidpunkten hade han varit på väg att trilla ner ett par gånger men lyckats fånga en gren och jag var orolig för att han skulle kvävas av selen innan vi hunnit bygga tillräckligt högt. Slutet gott allting gott dock som tur är. Lilleman hämtade sig inom sekunder och började stoja med hunden direkt han kom in så han verkar inte fått några bestående men. Tilda däremot fick vi sitta o gosa med för att lugna ner lite. Det får nog bli en lugn eftermiddag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar