måndag 30 mars 2009

Födelsedag och virkeshandel

Hej hopp!

Igår var det födelsedagsdags igen. Usch, börjar bli gammal nu. Dagen var mysig och alldeles lagom. Mamma var hemma och sjuk men resten av gänget dundrade in kl 13. Jag var en timme efter i planeringen....glömde ställa om klockan....men var ändå rätt bra i fas. Mamma hade inhandlat nya dricksglas till mig vilket mottogs tacksamt. Jag har lyckats diska sönder alla andra och hade bara några få kvar nu. Syskonen gav mig penslar, färg och ett flexikoppel (ett koppel på rulle som anpassar längden på kopplet efter avståndet till djuret). Efter lunch var vi ute och provade sagda present. Efter Tottemans äventyr för ett par veckor sedan så valde vi att sätta kopplet på Tilda istället o hålla Totte i kortare koppel istället. Nu var vi ju annars sju personer som kunde hjälpas åt att plocka ner honom.

När familjen åkte kom några av mina vänner och hjälpte mig äta tårta. Vi spelade spel och hade det mysigt.

Idag gick jag ner till stan på förmiddagen för att fixa lite saker. Bla inhandlades det småspik till rambygge, munsårsplåster och carbonpapper. I eftermiddag åkte Paula och jag ut till byggmax och fick 9 meter ramvirke för 31,50. Billigt värre. Så nu ska här snickras ramar minsann. Kanske borde måla klart några av de tavlor jag påbörjat först förstås....Men det är ju roligt att såga och spika. Jag kanske skulle bli snickare när jag blir stor istället =)

Fram med hammaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar