måndag 15 juni 2009

Framåt i planeringen

Det var länge sedan jag skrev. Veckan har varit lite tokig. Bäst att börja från början.

I tisdags var jag hos Iris Hada (ett företag ingen person)på studiebesök och planerade min bokföringskurs. Förhoppningsvis kan jag börja 1 juli. Ska bli skönt att komma igång. Ser verkligen framemot det.

I onsdags var jag förs hos Lisa. Har väntat sen i höstas på att hon ska säga att hon är gravid o nu minsann kom det. =) Det syntes lite nu så jag vågade faktiskt fråga. Hon tyckte det var bra prickat. Hon ska inte ha förrän i November. Roligt =) På em var jag sen på möte med en konsult som skulle bedöma min affärsplan och säga om jag kunde få starta eget bidrag eller ej. Jag fick ett väldigt bra bemötande. Jag var ju helt beredd på att bli totalt utskrattad efter som jag var helt öppen med att det är healing och mediala tjänster jag vill hålla på med. Men han hade tydligen haft en hel del upplevelser i sin ungdom och var noga med att säga att han inte skrattade åt mig utan visste att det fanns och att det finns en stor marknad för det jag vill göra. Dock är regelverket inte särskilt tillåtande för planer som innehåller orden healing och medium. Han skulle se vad han kunde göra men förberedde mig på att regelverket kanske inte skulle låta det gå igenom. Fick precis ett samtal fran handläggaren på AF. Ska träffa honom på onsdag. Skulle bli mkt förvånad om plan A går igenom faktiskt.

Sedan i torsdags har jag sen haft ohyggligt ont i sätesmuskel och ben. Tabletterna har inte tagit bort smärtan och jag har haft svårt att gå. Ringde VC nu idag o läkaren ska ringa imorgon. Hoppas det går att göra nåt. Vi var hos Paula, katterna och jag, i torsdags em. Itzie blev helt till sig när hon fick syn på Totte och Tilda i buren. Pussade på buren o sprang runt den. ToT var också glada över att vara på kalas. Mycket nytt att kolla in i nya huset.

Helgen var mkt lugn. Har varit mer eller mindre inlåst i lgh hela helgen. Grannarna M&M skulle kommit hit men efter som de har bra stolar för mig att sitta i och storbildsskärm blev det film där ist. Igår hade jag en tjej här på behandling och sedan fortsatte jag med regressionsmeditation. Min kompis Mimmi från mediumutbildningen pratade om att hon blivit rådd att göra regressioner (resor bakåt i tidigare liv) men hade inte pengar. Jag hade sett en meditation man kunde köpa för 45 kr av Doreen Virtue (hon är bra) och erbjöd mig att hjälpa henne fixa. Hon har inget internet så hon kunde inte köpa den på sin egen. Jag har gjort den några gånger och håller nu på att göra om den så att den passar mitt sätt att meditera bättre. Har den som inspirationskälla helt enkelt. Fick fram en hel del igår. Roligt!

Nu ska jag äta en frukt.

kram o vink!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar