onsdag 3 juni 2009

Avhuggen

Solen hann gå i moln innan jag masade mig ut igår så det blev inte något solande. Jag var dock trött igen så jag sov tills det var dags att träffa storasyster. Hon hade köpt en sån där massagedyna som man sätter på en stol. Jag fick prova. Inte så bra som den jag provade på hälsomässan men helt ok. Vi hittade också en repris av Anne på Grönkulla på tv. Nostalgi =)

Idag var jag för en gångs skull en lydig lillasyster och gick till doktorn med mitt ben som jag blev tillsagd....hihi.... brukar annars ha lite vadd i öronen när storasyster försöker hjälpa till. Kan själv heter det. I alla fall så kunde jag knappt gå och värktabletterna hjälpte inte. Claudia var sjuk så jag fick träffa en annan läkare. Hon hade konsulterat Claudia ang min skada och var rätt nyfiken på att se den. Hon hade sett något liknande tidigare och kunde konstatera att förmodligen är en stor del av sätesmuskeln avhuggen. Antagligen går det inte heller att reparera kirurgiskt utan jag får lära musklerna som finns kvar att kompensera. Mer o starkare piller tills dess att ortopeden kan ta emot mig. Gillar inte tabletter men jag måste ju kunna gå. Läkaren var iaf jättetrevlig.

Datorn bråkar lite igen så jag har inte kunnat göra klart mina meditationer. Hoppas den samarbetar lite bättre snart.

Idag ringde damen med bokföringskursen. Jag ska dit på tisdag på ett studiebesök. Finally!

1 kommentar: