söndag 7 juni 2009

Aktiv helg!

För mig som inte är van vid att göra så mycket har det varit en ovanligt aktiv helg. Händelsemässigt.... jag är fortfarande halt och håller mig till minimal rörelseaktivitet...tyvärr :( Hade varit härligt med en promenad i eftermiddagens väder.

I alla fall.... i fredags sjöng vi på Jennies examen. Det gick bra och var uppskattat. Jag fick skjuts av en kompis så jag slapp cykla i regnet. Efter några timmars eftermiddagsvila begav vi oss ut på landet till Jennies föräldrars sommarstuga. En mycket trevlig kväll blev det. Sodastreamern vi köpt var mycket uppskattad. Vid 2 tiden gick bilarna hem för vårt gäng. De som skulle sova över stannade kvar.

Eftersom Totte och Tilda tyckte att det var lekdags när jag kom hem och sen också vid 4:30, 7... och sen ungefär var 20e minut så blev det inte mycket sömn. Halvsov i soffan när storasyster ringde och undrade om jag ville komma ner och äta och se film. Vår gemensamma kompis Rikard var redan där och de lagade enchiladas. Jag äter inte kött så jag rotade runt i systers frys tills jag hittade min brödpåse. Jag är där så pass ofta att vi konstaterat att det är bäst att ha ett lager mej-mat i frysen. Macka o sallad blev det för mig. Orkade inget mer avancerat. Kommer inte ihåg vad filmen hette men rolig var den iaf. Rikard konstaterade att han hade ungefär samma chans att komma nånstans med Jennies lesbiska kompisar som med oss om han gick vidare till en "flat-fest" (deras eget namn på festen...inte min) han var bjuden till och blev till sist övertalad att dra vidare dit. Syster o jag kollade på Miffo och jag höll mig hör o häpna vaken genom båda filmerna vi såg.

Inatt har rackarna hållit låda igen så jag sov till 11. Rikard gjorde mig sällskap till vallokalen i eftermiddag där jag utnyttjade mina demokratiska rättigheter och sedan har vi sett på tv och fikat. Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska göra ikväll. Det får visa sig. Kanske sitta lite på balkongen så jag iaf får lite sol på näsan.

kram o vink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar