söndag 23 augusti 2009

Vigselförättare och flygcert

Hej!

De blev gifta igår, mina vänner. Tack och lov sken solen hela eftermiddagen och kvällen. Vigseln var utomhus i en ruin på en ö utanför stan. De hade en borgerlig vigsel. Har aldrig varit med om det innan....Gud så snabbt det gick. Det var bara "Tager du och sedan du - och nu är ni man och hustru" Många musiker i bland familj och vänner var sedan med och sjöng 6 st låtar vilket alltså utgjorde större delen av akten. Detta fick mig att fundera... Hur blir man borgerlig vigselförättare? Det hade varit roligt att göra!

Jag vill ta flygcert. Det är nya drömmen. Ska bara skaffa mig mer jobb först. Det hade ju varit väldigt praktiskt faktiskt. Tänk så många fler ställen jag kan täcka att arbeta på då. Sparar ju massor med tid om man kan flyga själv istället för att harva runt i lilla bilen i tid och otid.

Nu ska jag fram med vattenflaskan. Snart dags för konsultation på telefon. Är ordentligt rastlös och stressad idag så det har krävts mycket meditation för att få ordning på fröken. Hoppas jag kan göra ett bra jobb även idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar