lördag 31 oktober 2009

Uppdatering

Det går framåt ytterligare lite. Jag har varit på förskolan nu i tre veckor och trivs bra. Barnen är goa och många av personalen är i min ålder så jag har fått lite kompisar också.

Den senaste veckan har jag gjort lite konsultationer via automatisk skrift. Det går till så att jag får områden min klient vill veta mer om i sitt liv (jobb, kärlek osv.) och så mediterar jag på det och skriver ner de svar jag får från vägledarna. Man kan också ge mig konkreta frågor om man vill. De jag har gjort i veckan har varit tuffa för mig. Det är alltid jobbigt för mig när människor ber om råd om hur de ska gå vidare i en relation eller få tips om hur de kan få det bättre med sin partner och budskapen jag får från vägledarna är att det inte ska vara de två längre. Att behöva föra det vidare är alltid svårt för mig. Men som storasyster sa häromdagen: jag får inte ta det personligt om det är jobbigt för personen i fråga att höra något annat än det de vill höra. Jag kan ju inte svara det de önskar om jag får något annat. Det är ju inte rätt. Ställer man en fråga så får man vara beredd på att svaret man får kanske inte är det man vill ha för stunden. Sedan säger jag ju alltid att kunden själv får känna efter om de vill följa råden eller inte. Känns det inte rätt just nu så tycker jag inte man ska göra som jag fått fram just nu. Kanske senare... även om jag kan vara väldigt säker så är det ju viktigt att man lyssnar på sig själv och inte gör som jag säger bara för att jag har sagt det. Jag brukar ha koll - men vad säger att jag inte har fel den här gången. Men jag lär mig något varje gång. Lite lättare att inte ta det personligt för vare gång och ändå känna mig säker på att det jag fått fram är sant.

Idag får jag besök från Växjö. Ska bli jättekul att träffa vännerna! Storasyster kunde inte men de närmsta annars kommer. Mys!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar